lördag 1 november 2014

Var ska man vara!

Sanningen är väl att om man vill marknadsföra sig på nätet så gäller det att vara på så många platser som möjligt. Men jag började just fundera på genomslaget av sidor på G+ och på Facebook så jag tog en titt på antalet följare för mina OnLineSupport.nu sidor.
Om man tar antalet följare på mina profiler på de olika plattformarna så blir jag faktiskt lite överaskad när jag ser antalet följare på sidorna och sätter det i relation till hur många som kan se mina poster där jag “puffar” för sidorna.
Facebook har jag 204 följare (vänner) och sidan följs av 132, tittar jag på G+ så är antalet följare 3166 och antalet följare på sidan 131. Givetvis ska man vara aktiv på bägge plattforma och tack vare Hootsuite så är det ju inget extrajobb att finnas på flera platser. Men blir faktiskt förvånad då jag nog uppfattar G+ som nördigare än FB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar