söndag 28 september 2014

Inte en dag utan att man lär sig nått nytt :-)

Det fantastiska med att jobba med Google's tjänster är att det inte går en dag utan att man lär sig något nytt. Nyss upptäckte jag något som jag missat (ni vet det säkert redan), och i min glädje över upptäckten kände jag att jag bara måste dela den med om någon annan missat denna lilla finess i sökningar. Jag måste erkänna att jag dessvärre inte är någon större "fena" på engelska så Translate kommer ofta till användning för mig.

https://translate.google.se/

Min lilla upptäckt var att jag genom att skriva "eftertanke på engelska" i sökfältet fick upp översättningen som svar på sökningen. Säkert väldigt "basic" men för mig var det en nyttig upptäckt.


Man kan inte annat än säga att Google förenklar livet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar