söndag 1 februari 2015

Yoono suveränt för Facebook & Twitter

Jag är lite av en nörd vad det gäller Sociala media och då vill man ha ett bekvämt sätt att följa vad som händer. Använde Yoono tidigare men när jag under en tid hade större delen av min aktivitet på Google+ så föll tjänsten lite i glömska. Men är tyngdpunkten Facebook och Twitter så är den här tjänsten helt super för att bevaka vad som händer i flödet. Givetvis går det även att göra inlägg från Yoono


Tjänsten finns både som en skrivbordsapplikation och som plugin till webbläsaren. Själv har jag valt att köra som ett applikationsfönster i Google Chrome. Det jag tycker är så smidigt är att man kan dölja lästa inlägg, samt få både Twitter och Facebook i ett gemensamt flöde.


Visst skulle jag önska att det fanns stöd för Instagram och Google+, men vad det gäller G+ så är det dessvärre ganska svårt då Google inte tillåter några externa verktyg för profilflödet. Instagram borde däremot dyka upp då andra tjänster stödjer det flödet.  I bilden nedan kan de se vilka tjänster som stödjs i dagsläget.


Nu ska man inte jämföra Yoono med min absoluta favorit Hootsuite som är ett betydligt mer omfattande verktyg, men Yoono är ett suvränt komplement och är betydligt lättare att komma igång med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar