lördag 1 februari 2014

Nördrutan Agunnaryds Allehanda 1 2014

Webbläsaren ditt viktigaste program


Mycket har ändrats i hur vi använder våra datorer under de senaste åren, idag sker en stor del vårt arbete på internet “i molnet”. Där söker vi efter information, läser vår e-post och använder oss av en mängd olika tjänster som vi har tillgång till på nätet. Vi använder oss också allt mer av olika datorer, mobiler och surfplattor vilket gör att vi vill ha tillgång till vår information oavsett vart vi befinner oss.


Detta gör att webbläsaren, programmet vi använder när vi ska surfa på nätet blir ett av de viktigaste verktygen i vår dator. Många ägnar nog inte valet av webbläsare en tanke utan kör på med den som fanns i datorn från början och då blir det oftast Internet Explorer man använder. Har man en lite äldre dator kan detta bli ett problem då webbläsaren är i behov av att uppdateras, både av säkerhetsskäl och att en gammal läsare kanske helt enkelt inte klarar att alla funktioner som finns på dagens sidor på nätet.




Eftersom jag är väldigt förtjust i alla de tjänster som Google erbjuder så är mitt val och rekommendation av webbläsare Google Chrome. Skälen till att jag väljer den är många men jag tänkte räkna upp de viktigaste.


Varför Google Chrome

  • Den är ren och enkel att använda.
  • Uppdateringar sköts smidigt utan att jag behöver bekymra mig.
  • Bokmärken och inställningar lagras i mitt Googlekonto.Kommer jag till en ny dator så räcker det att jag loggar in med mitt konto och allt är som jag är van att ha det. Chrome finns till såväl PC, Mac som Linux så jag känner igen mig oavsett vilket operativ som finns i datorn.
  • Det finns gott om tillägg och appar som ytterligare förenklar arbetet vid datorn.


Har du en androidtelefon så har du dessutom förmodligen redan registrerat ett Googlekonto som du kan använda i datorn, och på så sätt få en koppling till din adressbok, kalender m m. Väljer du sedan att använd Google Docs så har du allt att tjäna på att satsa på Chrome.

Vill du veta och lära dig mer så besök min Chromeblogg http://chrome.onlinesupport.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar